بازی برگشت کاله مازندران و گیتی‌پسند در هفته بیست و دوم لیگ برتر والیبال به سرنوشت بازی رفت دو تیم دچار شد و در نهایت در شرایطی که در سالن مخابرات اصفهان این بار گیتی‌پسند میزبان دو ست اول و دوم را به تیم میهمان کاله واگذار کرده بود، این دیدار هم نیمه تمام ماند و پرونده ‌اش به کمیته انضباطی رفت.

والیبال

نکته جالب در جنجال‌های اخیر والیبال اینکه مثل گذشته نه چندان دور این بار کمتر پای داوران در میان است، ولی هنوز بحث همیشگی تیم‌های میهمان با مشکل خط نگهداران محلی به‌رغم انتقادهای فراوان پا بر جا و حل نشده است. حاشیه‌های این بازی نیز ابتدا با برخوردهای لفظی تنی چند از بازیکنان ملی پوش دو تیم آغاز شد که پیامدش دادن دو کارت زرد همزمان به سعید معروف و محمد موسوی از سوی پورکاشیان بود و بعد این تنش‌ها به‌تدریج به سکوهای تماشاگران کشیده شد.

درست، در ست سوم بود که یکی از ماموران انتظامی برای مقابله با یکی از تماشاگران تیم میهمان متوسل به پرتاب گاز اشک آور شد و درهمین هنگام با ورود یک تماشاگر عصبانی به داخل میدان و درگیری‌‌اش با لیبروی کاله، بازی با نظر امیدوار حاتمی رئیس کمیته داوران و ناظر این بازی برای پیشگیری از عواقب بعدی متوقف شد. حاتمی پس از متوقف شدن بازی در گفت‌وگو با همشهری مشکل اصلی را در کم تعداد بودن ماموران نیروی انتظامی دانست و گفت: این مشکل از ضعف میزبان در ایجاد نظم بود و طبیعی بود که این تعداد کم مامور نتوانند از عهده برگزاری این مسابقه به‌خوبی بر‌آیند و من هم با کمک مسئولان دوتیم بعد از اتفاقات رخ داده چاره‌ای جز تعطیل‌کردن بازی ندیدم.

در انتظار تدابیرکارسازتر

پرونده این بازی هم همانند بازی رفت بلافاصله راهی جلسه اضطراری کمیته انضباطی شد تا باز هم این اعضای کمیته انضباطی باشند که پس از بررسی و گزارش ناظر بازی همانند بازی رفت نتیجه این دیدار را صادر کنند. با گذشت کمتر از 24ساعت اعضای کمیته انضباطی ظهر دیروز به فدراسیون والیبال فراخوانده شدند وپس از شنیدن گزارش داور اول و امیدوار حاتمی ناظر این بازی که خود یکی از اعضای اصلی این کمیته است، در حضور سرپرستان دو تیم بحث و تصمیم‌گیری کردند.

گفتنی است در بازی رفت نیز این اتفاق برای دو تیم در آمل افتاده بود که با پرتاب اشیا از سوی تماشاگران منتسب به کاله، ناظر بازی رای به ناتمام‌ماندن بازی داد و بلافاصله با تصمیم کمیته انضباطی تیم میزبان با باخت فنی 3‌بر صفر، به 2 بازی بدون تماشاگر که بعدها به یک جلسه کاهش پیداکرد محکوم شد.

با گذشت یک ماه دوباره این ماجرا به شکل دیگری در اصفهان تکرار شد تا مشخص شود اقدامات قبلی کمیته انضباطی چندان هم بازدارنده نبوده است و مطمئنا درصورت عدم اتخاذ ‌تدابیری کارسازتر باز هم احتمال وقوع چنین حوادثی دور از ذهن نخواهد بود.

تصمیمی متفاوت با تصمیم قبلی

سر انجام جلسه 3ساعته اعضای کمیته انضباطی تصمیمی متفاوت با بازی قبلی دو تیم در آمل بود و این‌بار برخلاف بازی رفت در آمل خبری از محرومیت تماشاگران اصفهانی در میان نبود و تنها نقطه مشترک پرونده جدید با پرونده قبلی دو تیم در کمیته انضباطی تعلق گرفتن باخت فنی در 3ست با نتایج مشابه 25 بر صفر به‌سود تیم کاله میهمان بود؛ اتفاقی که یک ماه پیش به‌سود تیم اصفهانی در کمیته انضباطی رقم خورده بود.

کاله با این نتیجه و 3 امتیاز این دیدار یک‌بار دیگر به مکان دوم جدول رفت و جای پیکان را گرفت و حریف پر مهره اصفهانی ‌اش که در این فصل بحران‌های زیادی را پشت سر گذاشت، عملا اندک بخت‌های صعودش را هم با جنجال اخیر از دست داد.

3 بازیکن دو تیم به کمیته انضباطی احضار شدند

به دنبال جلسه کمیته‌انضباطی فدراسیون والیبال در خصوص بررسی اتفاق‌های رخ داده در بازی دو تیم کاله و گیتی پسند از سوی این کمیته 3 بازیکن 2 تیم به جلسه آینده کمیته انضباطی فرا خوانده شدند. محمد موسوی عراقی،‌سعید معروف و عبدالرضا علیزاده باید برای ادای توضیحات در جلسه آتی این کمیته حاضر شوند.

کد خبر 161142
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز